måndag 4 maj 2009

Vi har flyttat ner i valprummet

Efter i två nätter i rad varit uppe och räddat valpar som klättrat över kanten var både Lea och jag frustrerade (Lea visste inte hur hon skulle få dem tillbaka igen och de andra valparna skrek i lådan) och husse fick bygga klart ombyggnaden i valpgården med blixt fart så alla fick flytta ner.

Lea var först lite vilsen och undrade "vart tog mina valpar vägen" hon letade vid gamla lådan sprang ner hoppade ner i valphagen och sprang upp igen och det såg ut att bli en orolig natt till men det gick bra... Valparna äter nu 4 hela måltider med valpfoder med god apptit.

De leker,äter sover och "skiter"....Fieldflickan Ella har inte riktigt mått bra(Hon är så liten mot de andra) och jag har fått stöd mata henne på sidan om hon har inte velat trängas vid maten så jag bjöd henne på köttfärs och modersmjölk ersättning istället vilket hon gillade. Nu har jag börjat ge henne majsvälling och hon verkar blir mättare. Det visade sig att hon har en infektion i kroppen (vi var upp till vetrinären i Nynäshamn som hjälpte oss med behandling) som vi nu behandlar denna och hoppas på att få en piggare Ella här hos oss...

Valter tränar att stå på huvudet???

Valter ruvar på pingel apporten...

Lea innan de flyttade ner i källaren ni förstår
säkert att det var lite busigt i lådan...

Huh... vad stor världen blev här i valphagen...

Field gänget sover....

Maten tar slut för fort är det någon som spillt något
på andra sidan måntro???

Tre små springer valpar sover i hundsängen

mat serveras i matbaren alla kan nu mera äta
samtidigt fiffig ideé med en rund skål med
konformad mitt så man inte kan lägga sig i
talltriken som vi brukar göra....

Världen är så stor så stor Ella Ella liten....
men det finns mången snäll syster och snäll bror
Ella Ella liten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar